استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

سینمای ایران کدام فیلم را به اسکار معرفی می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۸۳۴۶۴
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
سینمای ایران کدام فیلم را به اسکار معرفی می‌کند؟
کمیته انتخاب فیلم ایرانی برای معرفی به آکادمی اسکار در حالی آغاز به کار می‌کند که به نظر می‌رسد یکی از محدودترین دوره‌ها را برای انتخاب فیلم پیش رو داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کشور‌های متقاضی ارسال فیلم برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار ، تا ۱۰ مهر ماه فرصت دارند که نماینده سینمای خود را معرفی کنند. از همین رو فردا، ۲۰ شهریورماه کمیته انتخاب و معرفی فیلم به آکادمی، در بنیاد سینمایی فارابی تشکیل و با معرفی اعضاء کار خود را آغاز می‌کند.

فیلم‌ها برای داشتن شرایط رقابت در شاخه فیلم بین‌المللی باید در فاصله زمانی اول دسامبر ۲۰۲۲ (۱۰ آذر ۱۴۰۱) تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۳ (۹ آبان ۱۴۰۲) حداقل هفت روز اکران پیاپی تجاری همراه با بلیت فروشی داشته باشند که براین اساس حدود ۳۰ فیلم در این بازه زمانی اکران شده و امکان بررسی دارند، ولی در میان آن‌ها تعداد انگشت‌شماری حائز شرایط برای معرفی به آکادمی هستند.

تعداد قابل توجهی از فیلم‌های اکران شده در ماه‌های اخیر کمدی بودند که صرفا مخاطب ایرانی جامعه هدف آن‌ها بود. برخی فیلم‌های غیرکمدی هم اگرچه ممکن است بتوانند در رقابت اصلی برای انتخاب قرار بگیرند، اما فاکتوری مهم همچون اکران جهانی را چندان در اختیار ندارند.

«بعد از رفتن»، «آخرین تولد»، «بی مادر»، «پرونده باز است»، «تصور»، «دست انداز»، «دسته دختران»، «ستاره بازی»، «ستون ۱۴»، «سه کام حبس»، «شهرک»، «غریب»، «کت چرمی»، «مصلحت»، «نگهبان شب» و «ملاقات خصوصی» تعدادی از فیلم‌های غیرکمدی اکران شده در بازه زمانی قوانین اسکار هستند.

سال گذشته فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی از ایران به اسکار معرفی شد، ولی در یک سال گذشته طبق گفته پخش‌کنندگان و نیز بعضی مدیران سینمایی برخی جشنواره‌های مهم دنیا هیچ فیلمی را از سینمای ایران نپذیرفتند و فرصتی برای همان معدود فیلم‌های ساخته شده در عرصه جهانی فراهم نشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->